TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. MAJOWE ŚWIĘTA
II. ZEGARY I ZEGARKI
III. WYPRAWA W KOSMOS
IV. PRZYJĘCIE DLA MAMY I TATY
V. WSZYSTKIE DZIECI SĄ RÓWNE

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- budzenie poczucia patriotyzmu i przywiązania do swojej ojczyzny
- poznawanie znaku graficznego litery F, f
- próby łączenia przyczyny ze skutkiem i próby przewidywania, co się może zdarzyć
- rozwijanie zainteresowania przeszłością narodu
- utrwalenie tematyki związanej z Unią Europejską
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech
- poznanie stałego, naturalnego następstwa czasu – zapoznanie z zegarem
- poznanie znaku graficznego litery z, Z
- doskonalenie umiejętności liczenia
- zapoznanie z polskim folklorem
- dostrzeganie rytmów w otoczeniu
- wzbogacanie wiadomości na temat kosmosu
- poznanie znaku graficznego litery r, R
- doskonalenie umiejętności dodawania, odejmowania, rozkładania i rozdzielania po kilka
- zapoznanie z postacią Mikołaja Kopernika
- wzbudzanie pozytywnych, pełnych życzliwości i szacunku relacji między dziećmi a rodzicami
- poznanie znaku graficznego litery J, j
- tworzenie kompozycji według określonych reguł
- rozwijanie umiejętności określania kierunku i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała
- kształtowanie umiejętności szacowania (co jest cięższe, a co lżejsze) na podstawie manipulowania przedmiotami
- wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem treści opowiadania
- uświadomienie dzieciom przysługujących im praw
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 10
- utrwalenie liczebników głównych i porządkowych
- rozbudzanie wrażliwości na poszanowanie i respektowanie odmienności innych
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką

WIERSZ
„Tik-tak”
E. Kozyra-Pawlak

Czy czas płynie żabką,
czy może motylkiem?
Czy czas można czasem
zatrzymać na chwilkę?

Czasem czas nas goni,
a czasem ucieka.
Gryzie zębem czasu,
drwi sobie z człowieka.

A gdzie ten czas mieszka?
Najpewniej w zegarze.
Słychać go, jak tyka,
może się pokaże?

PIOSENKA
„Mama w kuchni”
sł.: E. Zawistowska, muz.: S. Marciniak

1. Mama krząta się w kuchni od rana,
myśli wciąż o niebieskich migdałach,
gdy pytamy – co ugotowała:
„dziś dla was pieczeń mam z hipopotama”.

Ref.: Nasza mama, mama zadumana,
mama zadumana cały dzień,
błądzi myślami daleko,
codziennie przypala mleko,
na łące zrywa kwiaty
i sól sypie do herbaty.

2. Nasza mama – niezwykła kucharka,
krokodyla wrzuciła do garnka,
krasnoludek wpadł jej do sałaty,
a w piecu piecze się zegarek taty.

Ref.: Nasza mama...

3. Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,
choć zegarek czuje się fatalnie,
to obiad był dziś bardzo punktualnie.
Ref.: Nasza mama...

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA KWIECIEŃ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. PODAJ ŁAPĘ
II. DBAMY O ZDROWIE
III. WESOŁA WIELKANOC
IV. NA RATUNEK ZIEMI

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
- wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań i oceniania postępowania bohaterów
- poznanie obrazu graficznego litery ł, Ł
- doskonalenie umiejętności czytania
- rozumienie przyczyn i skutków przedstawionych w historyjce obrazkowej
- ćwiczenie orientacji przestrzennej
- ćwiczenia w formułowaniu wypowiedzi na podany temat
- doskonalenie liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalanie poznanych cyfr
- dostrzeganie, jakie są wartości odżywcze niektórych artykułów spożywczych
- kształtowanie postawy prozdrowotnej
- poznanie znaku graficznego litery S, s
- badanie zjawiska rozpuszczalności substancji
- rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
- organizowanie doświadczeń wspomagających kształtowanie świadomości własnego ciała i jego symetrii
- poszerzenie wiadomości na temat roli i pracy lekarza,
- utrwalenie numerów alarmowych i sposobu powiadamiania o wypadku
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi
- zachęcanie dzieci do udziału w przygotowaniach Świątecznych
- rozumienie potrzeby hodowania roślin
- zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 0
- kształtowanie umiejętności intuicyjnej oceny pojemności naczyń
- poznawanie niektórych właściwości wody
- poznanie znaku graficznego litery W, w
- rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnych materiałów
- rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- dostrzeganie piękna otaczającej przyrody
- propagowanie działań związanych z ochroną środowiska

WIERSZ
„Jak to będzie?”
M. Konopnicka

Jutro będzie Wielkanoc,
babki w piec już wsadzone,
gotują się kiełbasy
i mieć będziemy święcone! (...)

Potem będą mazurki,
Właśnie robi je mama.
A rodzynki, migdały
– obieram ja sama. (...)

Jajkiem będziemy się dzielić
wszyscy w domu z kolei,
życzyć sobie pociechy,
życzyć sobie nadziei.

PIOSENKA
„Święta tuż, tuż”
sł. Beata Kołodziej, muz. J. M. Legocki OSA

Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie? Kaczuszka maleńka.
Ta żółciutka i słodziutka, z cukru caluteńka.
Dokąd idziesz kaczuszko? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Pi, pi, pi! Kto to idzie? Kurczaczek cukrowy.
Mruży oczy, dumnie kroczy, dzióbek ma różowy.
Dokąd idziesz kurczaczku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Kic, kic, kic! Kto to idzie? Zajączek malutki.
Z cukru cały, śnieżnobiały, bardzo wesolutki.
Dokąd idziesz zajączku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Cicho sza! Kto to idzie? To baranek przecież!
Najpiękniejszy! Najważniejszy! Wszyscy o tym wiecie.
Dokąd idziesz baranku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Tup, tup, tup! Kto to idzie? To moja siostrzyczka.
Malowane jajka wkłada prosto do koszyczka.
Dokąd idziesz siostrzyczko? Powiedz mi na uszko.
Prędko, prędko! Mama wola! Już idziemy do kościoła!
Czas pokarmy święcić już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY
II. W MUZEUM
III. SŁOŃCE CORAZ MOCNIEJ ŚWIECI
IV. W FILHARMONII

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, lekarza pogotowia
- utrwalanie telefonów alarmowych
- poznanie znaku graficznego litery p, P
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- ćwiczenia w rozkładaniu danej liczby na składniki
- gromadzenie bezpośrednich doświadczeń o otaczającej rzeczywistości
- rozwijanie twórczego myślenia
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- poznanie cyfry 9
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie pamięci
- utrwalenie znajomości kształtów figur geometrycznych
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
- ćwiczenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
- doskonalenie umiejętności prezentowania własnych zainteresowań
- uwrażliwienie na piękno muzyki poważnej
- kształtowanie pamięci i wyobrażeń słuchowych
- poznanie obrazu graficznego litery n, N
- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
- doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalenie poznanych cyfr
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat twórczości F. Chopina
- poznawanie charakterystycznych cech nowej pory roku – przedwiośnia
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- poznanie obrazu graficznego litery b, B
- uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania i układania zadań

WIERSZ
„Na wystawie”
D. Wawiłow

Idę z mamą na wystawę!
To dopiero jest ciekawe!
Piękny pałac, wielka brama...
„To muzeum” – mówi mama.
Nie widziałam ani razu
tylu ludzi i obrazów.
Samych sal ze sto tysięcy,
a obrazów jeszcze więcej!
Co tu jest namalowane?
Czy to krowa? Czy to dzbanek?
A tu jakaś dziwna plama...
„Piękny obraz” – mówi mama.
A tu gruby pan z gitarą,
co ma wąsy jak makaron...
Jakieś konie depczą ludzi...
Trochę mi się tutaj nudzi.
Mamo, chodź tu! Mamo, zobacz!
To dopiero piękny obraz!
Kwitną kwiaty, słońce świeci,
Na ławeczce siedzą dzieci...
Tylko taka brzydka rama...
„To jest okno” – mówi mama.

PIOSENKA
„Przed koncertem”
sł.: U. Piotrowska, muz.: M. Mielnicka-Sypko

1. Pan dyrygent przed koncertem martwi się ogromnie.
Wzywa wszystkie instrumenty: proszę, chodźcie do mnie!
Pędzą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety,
bębny, harfa i fortepian. Próba znów? Niestety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

2. Instrumenty już się stroją, pełne dobrych chęci.
Jeśli nuty nie powrócą, będą grać z pamięci.
Ćwiczą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety.
Bębny, harfa i fortepian dzielne są, o rety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

Opublikowano w Grupa Promyczków


Notice: Undefined variable: app in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12

Notice: Trying to get property of non-object in /home/acmemalo/public_html/przedszkoleoswiecim.pl/public_html/templates/yoo_peak/layouts/pagination.php on line 12
Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses

NASZ ADRES

Oświęcim, ul. Dąbrowskiego 14. Tel. 33 842 33 20
Godziny otwarcia: 600 - 1600