TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY
II. W MUZEUM
III. SŁOŃCE CORAZ MOCNIEJ ŚWIECI
IV. W FILHARMONII

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, lekarza pogotowia
- utrwalanie telefonów alarmowych
- poznanie znaku graficznego litery p, P
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- ćwiczenia w rozkładaniu danej liczby na składniki
- gromadzenie bezpośrednich doświadczeń o otaczającej rzeczywistości
- rozwijanie twórczego myślenia
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- poznanie cyfry 9
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie pamięci
- utrwalenie znajomości kształtów figur geometrycznych
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
- ćwiczenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
- doskonalenie umiejętności prezentowania własnych zainteresowań
- uwrażliwienie na piękno muzyki poważnej
- kształtowanie pamięci i wyobrażeń słuchowych
- poznanie obrazu graficznego litery n, N
- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu
- doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i porządkowych
- utrwalenie poznanych cyfr
- wzbogacanie wiedzy dzieci na temat twórczości F. Chopina
- poznawanie charakterystycznych cech nowej pory roku – przedwiośnia
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- poznanie obrazu graficznego litery b, B
- uwrażliwienie na brzmienie instrumentów perkusyjnych
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania i układania zadań

WIERSZ
„Na wystawie”
D. Wawiłow

Idę z mamą na wystawę!
To dopiero jest ciekawe!
Piękny pałac, wielka brama...
„To muzeum” – mówi mama.
Nie widziałam ani razu
tylu ludzi i obrazów.
Samych sal ze sto tysięcy,
a obrazów jeszcze więcej!
Co tu jest namalowane?
Czy to krowa? Czy to dzbanek?
A tu jakaś dziwna plama...
„Piękny obraz” – mówi mama.
A tu gruby pan z gitarą,
co ma wąsy jak makaron...
Jakieś konie depczą ludzi...
Trochę mi się tutaj nudzi.
Mamo, chodź tu! Mamo, zobacz!
To dopiero piękny obraz!
Kwitną kwiaty, słońce świeci,
Na ławeczce siedzą dzieci...
Tylko taka brzydka rama...
„To jest okno” – mówi mama.

PIOSENKA
„Przed koncertem”
sł.: U. Piotrowska, muz.: M. Mielnicka-Sypko

1. Pan dyrygent przed koncertem martwi się ogromnie.
Wzywa wszystkie instrumenty: proszę, chodźcie do mnie!
Pędzą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety,
bębny, harfa i fortepian. Próba znów? Niestety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

2. Instrumenty już się stroją, pełne dobrych chęci.
Jeśli nuty nie powrócą, będą grać z pamięci.
Ćwiczą skrzypce, wiolonczele, trąbki i klarnety.
Bębny, harfa i fortepian dzielne są, o rety!

Ref.: Nie ma nut, uciekły nuty,
nie chcą słuchać dziś batuty.
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni.
Woła pulpit orkiestrowy:
co też przyszło im do głowy?
Hop, hop, hop, po filharmonii
nuta za nutą goni. bis

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. ŚMIECH TO ZDROWIE
II. KOTY I KOCIAKI
III. SPORTY ZIMOWE
IV. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- rozbudzanie w dzieciach poczucia humoru
- pobudzanie wyobraźni i twórczego myślenia
- doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych zgodnie z instrukcją
- utrwalanie obrazu graficznego liczb 1-7
- kształtowanie umiejętności ustalania liczebności zbiorów
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
- kształtowanie zainteresowania światem zwierząt
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- poznanie litery k,K
- doskonalenie umiejętności liczenia
- doskonalenie poczucia rytmu
- uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
- prowadzenie obserwacji ukierunkowanej
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z określoną porą roku
- promowanie zdrowego stylu życia
- doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym
- poznanie cyfry 8
- kształtowanie orientacji w przestrzeni
- doskonalenie umiejętności ważenia przedmiotów
- wdrażanie do przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
- utrwalenie wiadomości na temat zawodów o ważnym znaczeniu społecznym: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, lekarza pogotowia
- utrwalanie telefonów alarmowych
- poznanie znaku graficznego litery p, P
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- ćwiczenia w rozkładaniu danej liczby na składniki
- utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter

WIERSZ
„Bal bałwanków”
J. Papuzińska

W dzień z ogródka, sprzed szkoły, ze skwerka,
jeden bałwan na drugiego zerkał.
I mrugały węgielkowe oczy:
„Nie zapomnij! To dziś! Dziś w nocy!”
No, a w nocy, gdy miasteczko spało,
gdy mróz szyby zamalował na biało,
żeby przez nie nic się nie widziało,
wyruszyły bałwany śniegowe.
Gramoliły się przez zaspy, przez rowy,
na placyk śniegiem zawiany.
I tam zatańczyły bałwany.
Zatańczyły po kolana w śnieżnym puchu.
Kurz się wzbijał z ich grubych kożuchów.
Prószył, prószył śnieg biały.
Z nieba gwiazdy spadały.
A bałwany skakały, skakały, skakały...

PIOSENKA
„Przyszedł nocą miś”
sł. H. Bechlerowa, muz. U Smoczyńska

1. Bałwanki drogą szły,
bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały,
łzy z oczu ocierały,
łzy z oczu ocierały.

2. „Ach, czas nam w drogę, czas!
Już wiosna goni nas.
Choć się uśmiecha ładnie,
kożuszki nam ukradnie!
kożuszki nam ukradnie!”

3. I przyszedł nocą dziś
puszysty, biały miś.
I zabrał trzy bałwanki
na wielkie srebrne sanki,
na wielkie srebrne sanki.

4. I w taki kraj je wiózł,
gdzie śnieg, i wiatr, i mróz.
Gdzie sroga zima biała
ma z lodu srebrny pałac,
ma z lodu srebrny pałac.

Opublikowano w Grupa Promyczków

TEMATYKA KOMPLEKSOWA STYCZEŃ 2019

I. ULUBIONE DOBRANOCKI
II. W GALERII SZTUKI Z BABCIĄ I DZIADKIEM
III. BALE W KARNAWALE
IV. DOMY LUDZI I ZWIERZĄT

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

- przypomnienie i uporządkowanie wiadomości o porach roku
- poznanie litery e,E
- poznanie literackich pierwowzorów popularnych animacji telewizyjnych
- wzbogacanie słownictwa na temat filmu
- rozwijanie twórczego myślenia
- rozwijanie umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej
- kształtowanie umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim
- kształtowanie uczuć radości z powodu obdarowywania innych
- kształtowanie umiejętności świadomego odbioru sztuki
- poznanie litery g,G
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania muzyki
- zastosowanie umiejętności klasyfikowania w życiowych sytuacjach
- wzmacnianie więzi rodzinnych
- poszerzanie informacji o zwyczajach karnawałowych w różnych krajach
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
- poznanie cyfry 7
- zapoznanie z przykładami muzyki poważnej
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i głównych
- wzbogacanie słownictwa – tworzenie określeń przymiotnikowych
- poznanie znaku graficznego litery y
- obserwowanie zmian w najbliższym otoczeniu, które wynikają z działalności człowieka
- rozwijanie poczucia rytmu
- kształtowanie umiejętności liczenia obiektów
- wzbogacanie wiedzy o życiu zwierząt

WIERSZ
„ Tydzień”
J. Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:
- Niech się tutaj wszystkie zbiorą!
Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
- Chodźmy sitkiem czerpać wodę.
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
- Toż dopiero jest robota!
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
- No, a gdzie jest poniedziałek?
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku...
I tak dalej...

PIOSENKA

„Zajączek odwiedza znajomych”
sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko

1. Siedzi zajączek w kotlince,
widać po jego mince,
że nudzi się jak mops,
i wzdycha: a to klops!
Szepczą mu trawy do ucha:
dobrej rady posłuchaj,
z wizytą warto iść,
znajomych odwiedź dziś.

Ref.: W dziupli wiewiórkę i w norze lisa.
Zając u lisa? Czy ktoś to słyszał?
W norce rodzinkę myszek wesołych,
mrówki w mrowisku i w ulu pszczoły.
Na wsi odwiedzić też potem może:
kury w kurniku, krowy w oborze.
W gnieździe jaskółki i w stajni konie,
jeszcze psa w budzie i na tym koniec.

2. Wraca z wizyty zajączek,
w lesie był i na łące,
więc humor dobry ma,
i skacze hopsasa!
Mnóstwo odwiedził znajomych,
różne zobaczył domy.
Z radości brak mu słów,
bo wkrótce spotka znów:

Ref.: W dziupli wiewiórkę i w norze lisa.
(...)

Opublikowano w Grupa Promyczków

Find the last offers by SkyBet at www.bettingy.com BettingY.com Bonuses